Sunday, January 29, 2012

Pembaharuan....

ASSALAMUALAIKUM W.B.T
BISMILLAHIRAHMANNIRAHIM




Ermm,,,hari aku rasa satu kelainan dlm diri aku sndiri...mungkin ia adlah kekuataan,,ketenangan,,ketenteraman dan pastinya akan ada pmbharuan yg ingin aku lakukan..
itu adalah pasti...sbgaimana kematian yg pasti..hehe

   'Timah !! ak  rse blog mu mcm skema sgt je...cuba jdi yg sempoi..mcm ak.hehe..bru ade minat nk bce..
   dialog sorg shabat aku dlm keimanan,Hawaliza,,mse tu aku ke muar bsama2nya untuk mnyertai satu program under IKRAM MUAR tuk remaja,,aku gembira atas perubahan nya yg lebih baik..kembali kpd citer tdi..melencong ke tempat lain pulak aku ny...hehe..aku terima komen itu seadanya,,mungkin aku perlu lakukan sesuatu..

seorg lgi sahabat aku memberi pndngan mgenai blog yg ak cipta...
  katanya.."mu,,aku rse kw bole amik cntoh dri dier(kakaknya) punyer pngisian ,gaya perlu diisi dlm blog,,just be urself n wat blog ko wat org nk bce,,jgn buat gye biase je,,follow la dr awal smpai latest blog.xkate dia bgus tpy best jugak la..."


Sahabatku,,jah mk...nme famous...hehe..dialah yg ada dsmping aku ketika di ostel...kmana ade dier di situ ade aku..walaupon kt skull aku jrg bsme dier...hehe..sorry la jah aku citer pasal ko pulak..hehe
 ermm,,aku mrenung pndngan nya sejenak n cukup membuatkn aku mngambil keputusan malakukn pembharuan kala ini..hehe..insyaALLAH aku telah mndpt sokongan dan kekuatan n
pastinya semua itu dtgnya drpd Allah Yg Esa..ARRAHMAN


Siti Najah,,Hawaliza,,N tdk luper K.Ayu....syukran atas segala-galanya...mjdikan aku seorg yg lbih baik drpd sbelumya...ukhuwah fillah abadan-abada...serta sahabat2 yg lain yg myokong aku...

Kemudian aku teringt akn tarbiah islamiah...aku temui perkataan ini di dlm novel VT by hilal asyraf..
pendidikan ini akn mnyebabkan seseorg yg mngikutiny mengalami perubahan ...dri satu tahap kpd satu tahap yg lebih baik...insyaALLAH aku juga mahu mjdi sperti itu...berubah sedikit demisedikit

Alhamdulilah...slme aku berdoa,,,doa aku dikabulkan akhirnya..

Aku bersyukur aku dikurniakan oleh ALLAH sahabat2 yg aku sayangkan mereka kerna cinta aku kepada ALLAH..Jah mk yg mmg memahami aku..Hawaliza yg kelako n selalu citer psal kawin..hehe
gurau je hawe..Miza yg mminati perkra yg sme--Hilal Asyraf...Maisarah,,yg sntiase mbntu aku..Syahidah(pei hwa) yg slalu bkongsi cerita... tidak kurg juga...Zai,,Eira,Dayah,,Miera N semua kengkawan dan plajar ostel tun mamat...semoga mereka mndpt rahmat drpd Nya..

insyaALLAH...DGN IZINNYA..aku akn melakukan perubhan ke ats blog ny...supye dier nmppak mnarik tuk mbace...bukn mnarik drpd colourny tpy dlm pngisianny...
betul kata shabatku....mjadi diri kitalbh mmbuatkn kite lbh bahagia drpd mjadi org lain yg perlu bpura-pura...aku akn mnceritakan pngalaman dan khidupn aku sndiri dgn mnyelitkan sedikit kbenaran di dlm nyaseprti hadis n kalamNya...

       " Di mne ade kemahuan di situ ade jalan"  ALLAH sntiasa mmbantu hamba2Nya..amin

skali lg..tq 4 being my fwendz....


 

2 comments: